AKTUALITY 2/21
Kyberbezpečnost, nejen v době home office
První březnovou středu jsme ze studia České spořitelny odvysílali pořad s názvem Kyberbezpečnost, nejen v době home office, který se zaměřil na aktuální bezpečnostní situaci v kyberprostoru a největší rizika spojená s masivním přechodem na home office a vzdálené připojení do firem. Do studia jsme si pozvali sedm odborníků, kteří se každý zaměřili na jinou oblast problematiky kyberbezpečnosti a v rámci předávání zkušeností se s námi podělili o celou řadu příkladů z reálného života.
Ivan Zelinka a Jan Plucar z Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB TU v Ostravě shrnuli největší změny, kterými si kyberprostor prošel v posledním roce v důsledku pandemie, a na příklad ukázali, jak se to odrazilo na jeho bezpečnosti pro běžné uživatele. Vladimír Rohel z NAKITu doplnil obrázek současné situace a představil dokumenty, které připravil jeho úřad ve spolupráci s NÚKIB, a které radí firmám a veřejnosti, jak se bezpečně chovat v kyberprostoru, například při pořádání videokonferencí, jak si nastavit minimální bezpečnostní standard a nebo jak se bránit útokům ransomware.
Jiří Bavor z ATOS IT Solutions and Services se věnoval bezpečnosti výrobních dat, které mohou být ohroženy propojením s IT systémy společnosti, pokud nedojde k jejich zabezpečení, které IT systémy mají, ale OT většinou ne. Jan Seidl z Deloitte hovořil o dalším způsobu, jak na internetu získávat informace a ohrožovat uživatele, nazývaném phishing. Jedná se o jednu z nejefektivnějších metod, která neustále nabývá na významu. Jindřich Šavel z Novicom představil jednu z možností, jak si firmy mohou zajistit efektivní a finančně dostupnou kybernetickou obranu, a to prostřednictvím sdílení pracovníků bezpečnostního dohledu, tzv. SOC.
Na závěr promluvil Ondřej Filip z CZ.NIC, která spravuje českou národní doménu, o současných kybernetických hrozbách, které v posledním roce zachytil národní bezpečnostní tým a přidal doporučení pro bezpečný home office.
Celý záznam pořadu včetně doplňujících materiálů a odkazy na dokumenty najdete v sekci Aktuality. Zde také najdete samostatné bloky jednotlivých řečníků. A pro případ, že Vás některý host natolik zaujal, že byste se s ním rádi propojili, najdete zde i jejich kontaktní informace.
Roadshow: Digitalizace MSP
Ve středu 17.3. jsme vysílali první pořad pokračování Roadshow: Digitalizace MSP v roce 2021, a to s názvem AI a strojové učení. Role průvodce tématem umělé inteligence se ujal Tomáš Mikolov, laureát Ceny Neuron za významný vědecký objev v oboru computer science 2018, který významně zdokonalil zpracovávání lidského jazyka počítačem a zásadně tak přispěl k rozvoji umělé inteligence. V minulosti pracoval pro takové technologické giganty, jakými jsou Google, Facebook nebo Microsoft a v současnosti působí jako vedoucí výzkumného týmu v rámci výzkumného centra RICAIP na CIIRC ČVUT v Praze, a v pořadu byl naším prvním hostem.
O možnostech praktického uplatnění umělé inteligence a strojového učení v průmyslu jsme si povídali s Dariou Hvížďalovou, partnerkou a spoluzakladatelkou společnosti Mainware z portfolia JHV Group, která se zaměřuje právě na AI v průmyslových aplikacích. Reálné aplikace založené na umělé inteligenci a strojovém učení na svých příkladech představily firmy, které tyto aplikace vyvíjejí a přizpůsobují na míru požadavkům svých zákazníků – společnosti Kendaxa Development, 24 Vision a Born Digital. O výzkumu v oblasti autonomního řízení a parkování, které je postavené na využití AI, mluvil zástupce výzkumného týmu Valeo z R&D centra v Praze.
V sérii Roadshow chystáme spolu s CzechInvestem další dva pořady:
7.4. Robotika a robotické aplikace
S našimi hosty se zamyslíme nad tím, kdy a kde bychom měli uvažovat o nasazení robotů, a kde to naopak smysl nedává. Představíme vám proces, kterým si musíte projít, pokud chcete zavádět roboty do výroby a povíme vám, podle čeho rozhodnout, zda jsou kolaborativní roboty to pravé pro vaši firmu. A samozřejmě ukážeme příklady robotických implementací z praxe.
28.4. Logistika a řízení skladů
V důsledku pandemie dosahují objemy e-commerce závratných výšin a poptávka po efektivních logistických systémech umožňujících sledování zboží ve skladu, výrobě a na cestě k zákazníkovi je mnohem větší než před rokem. Naštěstí se digitalizace nevyhýbá ani sektoru logistiky, a tak vám nabídneme možnosti, jak efektivněji spravovat firemní skladové hospodářství, jak mít přehled o „každém šroubku“ a jak nabídnout zákazníkovi přesně ty logistické služby, které potřebuje.
Ke všem akcím série Roadshow se můžete registrovat zdarma.