INOVACAST


Přišel covid a digitalizace rázem není nadávka

Jitka Řeháková a Petr Vostrý z České spořitelny byli hosty v křesle Aleše Vlka.

Spousta našich klientů absolutně nebyla nějaká chtivá digitalizace. Daleko radši kávu s bankéřem, “ říká Petr Vostrý a spolu s Jitkou Řehákovou z České spořitelny dodávají: „Covid spoustu věcí zreálněl.“ Firmy si s příchodem pandemie uvědomily nutnost technologické transformace a ukázalo se, že odolnost firem, které již zavedly digitalizaci a automatizaci, byla vyšší. O tom, proč se Česká spořitelna začala zajímat o nové technologie a Průmysl 4.0 v době, „kdy to byl buzzword,“ jak covid proměnil vnímání banky klienty a jak může banka pomoci při technologické transformaci společnosti si Aleš Vlk povídá s Jitkou a Petrem v dalším dílu Inovacastu.

Sledujte Inovacast 

 Petr několik let pracoval v podnikové sféře a zažíval tak bankovní business z druhé strany. V praxi se věnoval např. revitalizaci a záchraně firem ve finančních problémech a zkušenosti, které jako krizový manažer získal, pak opakovaně použil i ve své bankovní praxi. V České spořitelně začínal jako analytik. Od analytické práce se postupně posunul do oddělení risku, korporátního byznysu a nyní vede tribe Korporátní Engagement. V praxi se věnuje správě klientských dat, novým produktům a péči o firemní klienty. Aktivně zapojuje i do startupové scény v rámci dceřiné společnosti Seed Starter České spořitelny.

Jitka začínala svoji bankovní kariéru v ČSOB v oblasti mezinárodního platebního styku odkud se na chvíli vzdálila směrem ke sportovní kariéře a reprezentovala Česko ve sportovním aerobiku. Po návratu do bankovnictví začala působit v České spořitelně a prošla postupně velkou částí banky od retailu, přes privátní bankovnictví a centrum pro Expaty, vývoj produktů a podporu prodeje korporátního bankovnictví až na současnou pozici Engagement experta. V této roli se Jitka věnuje především oblasti inovací, vyhledává obchodní příležitosti a buduje a rozvíjí spolupráci se strategickými partnery, jako je například Národní centrum průmyslu 4.0, ale také Svaz průmyslu a dopravy nebo Hospodářská komora s cílem využít společné synergie na podporu podnikatelského prostředí České republiky.